Lite nytt mys

Dagen har spenderats med Elin och Carro. Omkring 11 imorse åkte vi upp till Ikea kungens kurva. Där började vi med lunch för att ordentligt orka med shoppingen. Efter ungefär 5-6 timmar kännde vi oss redo att åka hem. Vi åkte i en ganska liten bil, så vi fick trixa en hel del för att allt skulle få plats. Men tillslut gick det!

Jag köpte bland annat några ramar, en jätte bra knivslip, en liten trasmatta och tyg. Det blev inte så mycket för min del, men bara bra saker. När jag kom hem kännde jag mig fylld av inspiration och började direkt med lite pyssel. Emil hjälpte något motvilligt till.

För länge sedan köpte jag någon blandning av vaxduk och tyg på ÖB. Visste inte riktigt vad jag skulle ha det till, men idag kom jag på det! Det blev en tavla. Vem kunde tro att det fanns så fina saker på ÖB!? Gjorde även 2 små tavlor i samma "tyg", ramarna heter nyttja och är likadana som de som sitter på fotoväggen i hallen.

Vi har fortfarande inte fixat listen som ska sitta mellan tapeten och den målade delen, ibland är vi verkligen slöa :) Men ignorera gärna detta...

image1139



Jag hade sedan tidigare 2 ribba ramar och en trio med bilder som aldrig kommit till användning. Så idag köpte jag till en ram, trasmattan och några ljuslyktor. På sängen har vi 3 kuddar som tar upp färgerna ur mattan superbra. Äntligen har vi fått upp lite mys i sovrummet. Men det fattas fortfarande en hel del. Det får bli när det blir. Ska fixas lite taklister, hyllor, växter och lite annat smått och gott.


Hoppas ni ursäktar den kassa bildkvaliteten. Svårt att fånga ett rum på bild...


Efter att alla hade lämnat sin shopping hemma och vilat lite träffades vi igen. Återigen började vi med att äte :) Denna gång blev det tacos, följt av te och tjejsnack. Nu är det snart dags att sova.

Kommentarer
» Carro

fiiiiint

2008-03-16 // 23:48:03
URL: http://carrostankar.blogg.se
» Sofie

Jättefint! Härliga kulörer och färgkombinationer :)

2008-03-17 // 13:16:20
URL: http://syssla.blogg.se
» Anonym

Åhh vad mysigt det ser ut! Kram

2008-03-17 // 22:19:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:
bloglovin
Trackback