Omplantering

Nu på kvällen har jag, med lite hjälp från sambon, planterat om lite blommor. Min enorma physalis blev nedklippt och planterad i ny kruka. De 4 små kvistarna vi klippte av fick bo i 2 andra krukor. Den hade blivit så står att den nästan tippade över!

Satte även 3 vita hyacinter i min "kruka" från vit design som jag kickade hem från tradera för ganska länge sen. Och så klart en traditionell julstjärna!

Förmodligen finns det bättre och sämre tider att plantera om och klippa blommor och sånt, men efter som jag inte är särskillt haj på sånt så kör jag på känn.

Såhär fint blev det :)






Kommentarer
» Karin

Blev fint! Äh, skit i tider då det är bäst. Ibland vill man ju bara fräscha upp blommorna.

2008-12-05 // 21:48:32
URL: http://hemochliv.blogg.se/
» Jennifer

Åh vad fint det blev, du är så duktig! Hoppas allt är bra kram

2008-12-05 // 23:40:31
» Kitty

Superfint!

2008-12-06 // 00:40:51
» Tjohalias blogg om inredning

Åh vad fint det blev! Vad smart tänkt av dig.

Trevlig helg, Kram Sandra

2008-12-06 // 10:54:52
URL: http://tjohalia.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:
bloglovin
Trackback